Friss

Üdítő aktualitás a szövegírásban: Csobbanj a frissítő szövegtengerbe!

Nincs jobb, mint a nyári hőségben a hűs habok közt megmártózni. Ha pedig a szövegírásban használjuk ezt a hasonlatot, már azzal is elérhetünk hasonló hatást. Miért? Mert rögtön megjelenik a hűs tenger képe, ez a kép elindítja benned az érzést. Az érzés pedig olyan valóságot vetít eléd, amely erőteljesen kapcsolódik a vágyaidhoz. Ezt hívjuk mentális képnek.

Azért használtam ez alkalommal a tenger frissítő hatását a címben, mert most valóban egy könnyed és szórakoztató hasonlaton keresztül mutatom be neked, mi az a két fő praktika, amivel megragadod az olvasót akkor is, amikor a nyári hőségben a legkevésbé sincs kedve olvasgatni.

Az a legjobb, amikor nem azt mondod, amit te szeretnél, hanem kitalálod az olvasóid gondolatait. Ehhez nem kell gondolatolvasónak lenned. csupán rá kell hangolódnod célcsoportodra, és máris könnyebb dolgod van, mint gondolnád.

Summer background with lettering Hello Summer on ocean or sea. Sandy beach with colored beach balls, umbrellas, towels and flip flops with footprints, illustration.

Nemrég egy női portálnak írtam egy ajánlót, Zséda augusztusi nagyszabású koncertjével kapcsolatban. Az énekesnő Eperhold című számát ragadtam ki a repertoárból, és a cikk főcímét is úgy alkottam meg, hogy hívogató legyen az olvasó számára.

Elvileg könnyű dolgom volt, hiszen a dal szövegéből csak ki kellett választanom egy részt, ami csábító az olvasók számára.

Igen ám, de a dalszöveg túl jó ahhoz, hogy első ránézésre válasszak.

Mivel a bőség zavarában nem tudtam eldönteni, hogy melyik szövegrészletet illesszem a cikk címébe, kiragadtam a szövegből részleteket, és mellé írtam, hogy egy-egy részlettel melyik olvasóréteget tudom megcélozni. Az nyert, amelyik a legnagyobb olvasótábort tudja bevonzani, és van aktualitása.

Így okoskodtam:

  1. „…nem láthat más szem így…” – Ez az idézet azokat vonzza, akik szeretik az intim titokzatosságot.
  2. „Szívedben a pillanat.” – Szerelmesek felfigyelnek erre a mondatra.
  3. „Ruhát le, fussunk be a tengerbe.” – Azokat szólítja meg ez az idézet, akik a nyári hőségben szívesen megmártóznának a hűs habokban.
  4. „Csak mi látjuk, nekünk szól…” – Ismét egy kis titokzatosság, és bár a titokzatossági is lehet vonzó, ez a szövegrészlet egy picit elkülönülő érzést is ébreszthet az olvasóban, ha kiragadjuk eredeti szövegkörnyezetéből.
  5. „Rám találtál, ahogy vagy.” – Kétségtelenül csak neked szól, és benne rejlik a siker érzése, hogy végre rátaláltál valami jóra.

Mihez aktualizáltam a címet? A nagy nyári hőséghez, hiszen az mindenkit megviselt, és már az is vonzó a hőségben, ha valami hűsítő hatású szöveg tárul az olvasók elé. Ezért az általam kiragadott öt verzióból a 3. lett a győztes. A bejegyzés címe pedig: „Ruhát le, fussunk be a tengerbe.” – Pezsgő találkozás Zsédával.

A cikk végére pedig betettem az Eperhold c. szám hivatalos videóját, amelyből a címhez kölcsönöztem a pici szövegrészletet. Így az olvasók számára is egyértelművé vált, hogy ezen a számon keresztül hívogattam őket a koncertre.

A bevezetőben említett mentális képekről, a következő bejegyzésben olvashatsz érdekességeket.

Neked van ötleted, milyen tartalmakkal tudod behívni a célcsoportodat? Ha nincs, szövegírónk ebben is segít neked, és olyan tartalomstratégiát dolgoz ki a számodra, amely a célcsoportodat hozzád vonzza.

(írta: Kabany Csilla, újságíró, szövegíró)

 

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Flickr
Read previous post:
Share Your Story placard with night lights on background
Sztorizás a marketing-szövegírásban

Előző bejegyzésemben említettem a szlogen fontosságát, de a jó szlogen is csak üres frázis marad, ha nincs mögötte igazi, hiteles...

Close