Friss

Sztorizás a marketing-szövegírásban

Előző bejegyzésemben említettem a szlogen fontosságát, de a jó szlogen is csak üres frázis marad, ha nincs mögötte igazi, hiteles történet.

Nem elég a hitelesség, a szórakoztató stílus is elengedhetetlen. Ezeket a sztorikat úgy kell tálalni, hogy eladja a termékedet, szolgáltatásodat.

Share Your Story placard with night lights on background

Melyik az a történet, amelyikre jobban emlékszünk? Az, amelyik érzelmeket generál bennünk.

A történetek szövege mellett sokat számít a kép, hiszen ezzel is irányt adunk az olvasóknak, hogyan kell elképzelni a történetben szereplő elemeket. Láttam már olyan hirdetést, amikor a szöveg melletti kép elterelte az olvasót az eredeti céltól. Az alábbi rövid történet erről szól:

Egy netes könyvkereskedés nyár eleji hirdetésénél a képen étvágygerjesztő friss eprekkel teli tál volt, mert ezzel akarták hangsúlyozni, hogy friss antikvár könyvek érkeztek. Nálam célt tévesztettek, mert nem a könyvekre fókuszáltam, hanem azt gondoltam: – Megkívántam az epret, irány a piac! Vagyis a kép segítségével nálam teljesen más hatást értek el, mint ami eredetileg a könyváruház célja volt.

 A képnek és szövegnek tehát támogatnia kell egymást, hiszen így együtt alkotnak egy teljes egységet.

Vegyük figyelembe azt is, hogy a neten lavírozó felületes szemlélődők meghatározott szempontok alapján döntik el, rákattintanak-e a bejegyzésre, vagy sem. Lehet, hogy a kép fogja meg őket, vagy a cím, de az a szerencsés ha mindkettő.

Ha odafigyelünk, akkor nem fogyunk ki az ötletekből, mert egyik tartalomból következik a másik. Amikor pld. megírok egy bejegyzést, az olvasók hozzászólnak, és a hozzászólásokból is kikerekednek az ötletek arra vonatkozóan, hogy mi legyen a következő bejegyzés témája.

Nemrég írtam egy lovaglásról szóló bejegyzést, amelynek ezt a címet adtam, „Amire a lovak tanítanak: határozottság és bátorság”. Amikor feltettem a Facebookra, az egyik hozzászóló véleménye alapján rögtön tudtam, hogy ő még nem olvasta el a bejegyzést.

Felhívtam a figyelmét arra, hogy félreérti a főcím mondanivalóját, de ha nemcsak a felszínen lavíroz, hanem elolvassa a cikket, biztosan megérti, miért pont ezt a címet adtam a bejegyzésnek.

A hozzászóló azt válaszolta, hogy sikerült felkeltenem az érdeklődését, és mindenképp elolvassa a cikket.

Ebből a kis epizódból rögtön jött az ötlet, hogy a másik blogban azt a témát fogom boncolgatni, miszerint az emberek többsége a felszínességnek és türelmetlenségnek köszönhetően sokszor félreértésekbe bonyolódik.

Tehát ebből is látszik, hogy egy hozzászóló reakciója már egy új ötletet indított el bennem. Sőt, volt, aki megosztotta a saját lovas sztoriját is, ami szintén színesítette a bejegyzés körüli kommunikációt.

Az, hogy a hozzászólók támogatják-e a tartalmadat, attól is függ, hogyan reagálsz a hozzászólásokra. Gyakorlat kell ahhoz is, hogy kezelni tudjuk a kritikát, és a javunkra fordítsuk.

Az alábbiakban felsorolok néhány olyan tényezőt, amely a sztorizást sikeressé teszi:

  • Egyszerű és könnyen megjegyezhető legyen, mert ezt könnyebb tovább mondani.
  • Van tanulsága.
  • Értékes tudást ad.
  • Elgondolkodtat
  • Olyan érzelmeket generál, amelyekkel a célpiacod szívesen azonosul.
  • Saját, illetve ügyfelekkel közös történetek, amelyek támogatják céged hitelességét.

Te milyen sztorikat mesélnél el szívesen olvasóidnak? Meg tudod írni ezeket a történeteket úgy, hogy az olvasók habzsolják a soraidat?

Ha nincs ötleted, írói vénád vagy időd arra, hogy lebilincselően mesélj a tevékenységedről, cégedről a célpiacodnak, akkor fordulj hozzánk bizalommal.

(írta: Kabany Csilla, újságíró, szövegíró)

 

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Flickr
Read previous post:
Szövegírás fortélyai: Mágneses címek és szlogenek

A szövegírásban érdemes játékos összefüggéseket alkalmazni. Külön kihívás a számomra, amikor egy mondatban kell megfogalmazni a mondanivaló lényegét. Ilyen eset...

Close