Friss

Szövegírás fortélyai: Mágneses címek és szlogenek

A szövegírásban érdemes játékos összefüggéseket alkalmazni. Külön kihívás a számomra, amikor egy mondatban kell megfogalmazni a mondanivaló lényegét. Ilyen eset pld. amikor a blogbejegyzésnek főcímet adok, vagy vonzó és hosszútávon jól szolgáló frappáns szlogent találok ki egy szolgáltatásnak, terméknek, vagy cégnek.

Először a címadás kapcsán szeretném felhívni a figyelmed arra, milyen fontos tényezőket kell figyelembe venni. A főcímek megfogalmazásánál addig játszok a szavakkal, amíg ki tudom választani azt a verziót, amely jó mágnesként vonzza az olvasókat az oldalra.

Az alábbi példából megtudod, milyen tényezőket kell tekintetbe venni a címadás és a mögötte lévő tartalom kapcsán.  Februárban meghívást kaptam a Dal 2017 élő felvételére, és készítettem az egyik résztvevővel egy interjút. Az interjú az egyik népszerű női internetes magazin blogjának főoldalán jelent meg, azzal a címmel, hogy: Lázadás a Dal 2017 elődöntőjében. Mivel a cím botrányt sugallt, és az adott női portálon ennek is helye van, ezért került címlapra az írás. Nemcsak figyelemfelkeltő, de – amint azt a statisztika is mutatta – rendkívül vonzó volt a cím az olvasók számára.

Nem elégedtem meg azzal, hogy felkeltettem az olvasók figyelmét, ezért a bevezetőben rögtön tisztáztam, hogy a Dal 2017 egyik dalának a címe volt a Lázadás (It’s A Riot). Ezután  olvashatták a dal szerzőjével készült interjút. Biztos vagyok benne, hogy a cím láttán az olvasók többsége először valami botrányos eseményre számított, de én úgy gondoltam, hogy a portál stílusa, és olvasóközönsége nemcsak elfogadja, hanem igényli is az ilyen főcímet.

Amikor blogbejegyzéseket írok, nemcsak a célközönséget veszem figyelembe hanem azt is, hogy milyen a portál stílusa, amelyen megjelenik a tartalom. Egyensúlyt, és mértéket kell tartani a címadás játékos próbálgatásakor.  Kitűnő az a cím, amely mágnesként vonzza az olvasót, de figyelni kell arra is, hogy ne csak egy kattintásvadász akció legyen a szerző részéről. Amikor ugyanis a cím jobb, mint a tartalom, akkor az olvasó kiábrándul a blogból, és nem fog többet visszatérni.

A másik kedvenc kihívásom, amikor szlogent írok valamely szolgáltatáshoz, termékhez, vagy cég arculatához igazodva. Ez egy hatalmas és szép feladat, hiszen itt nemcsak egy mondatban kell meghatározni a tartalmat, hanem az is fontos, hogy aránylag rövid és frappáns legyen. Emellett pedig hatalmas értéket képvisel a kitűnő szlogen.

Az alábbiakban összefoglalom a hatékony szlogen ismérveit:

  • Rövid, könnyen megjegyezhető.
  • Nagy előnyt hangsúlyoz, benne van a fő üzenet.
  • Egyedi és ütős, kitűnik a tömegből.
  • Hiteles, vagyis valós eredmények, történet(ek) van(nak) mögötte.
  • Önmagában is jó érzést generál.
  • Ha van a termékednek, szolgáltatásodnak, vagy a cégednek logója, akkor az is jó párosítás, ha a szlogen igazodik a logóhoz. Bár ez attól is függ, hogy a logó önmagában mennyire fejezi ki a mondanivalót. Természetesen a szlogen kitűnő lehet akkor is, ha a logótól teljesen független.

Kivételes esetben módosíthatod a szlogent, de csak ha valóban nyomós okod van rá. A másik szabály a szlogen módosításánál, hogy ne nagyon térj el az eredetitől. Következzen erre egy konkrét példa: A L’Oréal Paris eredeti szlogenje így hangzott: „Mert megérdemlem.”

Aztán rájöttek, hogy sokkal hatékonyabb a szlogen, ha megszólítja a közönséget, ezért megváltoztatták erre: „Mert megérdemled.”

Szerintem te is megérdemled az olyan tartalmakat, amelyek mágnes módjára vonzzák hozzád az ügyfeleket, és ráadásként érdemelsz még egy frappáns szlogent is, ami segít neked abban, hogy könnyebben megjegyezzék a céged, terméked, vagy szolgáltatásod.

Mert a kitűnő szlogen, fénysebességgel hozza az ügyfeleket neked, és ezt szintén megérdemled. 🙂

 

(Kabany Csilla, újságíró, szövegíró)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Flickr
Read previous post:
mail inbox
Felesleges körök a marketing-szövegírásban

Több továbbképzésen is részt vettem, és lelkesen használom a marketing szövegíró tudásom. Viszont azt tapasztaltam, hogy egy-egy marketing fogás bármilyen...

Close