Friss

Szövegírói “eszközök” és lélektani hatások

Amikor a gondolkodásról beszélünk, biztos neked is egyből a logikus gondolkodás ugrik be, amely szükséges, de sokszor nem elegendő.

A kreatív marketing-szövegírás, az érzékenységre, érzelmekre épít. Ugye egyetértesz velem: ha logikus érvekkel próbálsz meggyőzni valakit, hogy változtasson az érzelmein, akkor soha nem fogsz célba érni. Azért fontos ezt felismerni, mert ha pld. egy terméket, vagy szolgáltatást szeretnél eladni, akkor ez esetben sem a logikus érvek, hanem inkább az érzelmek mentén kell haladni.

Mivel tudunk pozitív érzelmeket generálni az olvasókban? Most kiemelek néhány fontosabb szövegírói „eszközt” és ezek lélektani hatásait.

Jó érzést keltenek az olvasókban, és bizalmat építenek az alábbiak:

  • Megszólítjuk az olvasóidat. = Emberszámba vesszük őket, és meghívjuk a saját világodba.

Ez egyértelmű – gondolhatnád. Hidd el, találkoztam olyan ügyféligénnyel, amelynek a projektjében fel sem merült az olvasók megszólítása.

Ilyen projektet nem vállalunk, mert a személyes hangvétel hiányában csak kudarc lehet az eredmény. Ha ugyanis nem szólítod meg az olvasóidat, akkor kihagyod a hatékony tartalom egyik legfontosabb összetevőjét.

 

  • Megtaláljuk azt a stílust, ami közel áll a célcsoportodhoz, vagyis egy nyelvet beszélünk velük. = Könnyebben elfogadja a mondanivalódat.
  • Olyan információkat közvetítünk nekik, amelyek értékesek és hasznosak a számukra. = Ekkor kialakul rólad az érdeklődőben a szakértői kép, és lépésről lépésre felépül a bizalom.
  • Egy-egy témát több nézőpontból közelítünk meg. Ez főleg akkor hasznos, ha több célcsoportot szeretnél elérni a tartalmakkal. = Ez támogatja azt a képet, hogy milyen sokoldalú a céged, vagy terméked. A különböző célcsoportok közt lehet átfedés.
  • Érzékeltesd az olvasóiddal, hogy fontosak a számodra. Fontos a véleményük, igényük, javaslatuk. = Ha fontosnak érzi magát az olvasó, akkor úgy érzi, törődnek vele, figyelnek rá. Az odafigyelés pedig önmagában is nagy értéket képvisel, amelyet egy idő után, ügyfélköröd bővülésében is megtapasztalsz.

Apropó! Nekünk fontos a te véleményed. Ha bármi igényed, vagy észrevételed van szövegírással kapcsolatban, nyugodtan keress meg minket.

Hasznos volt számodra ezt a cikk? Ha igen, kérjük oszd meg ismerőseiddel.

Te milyen érzéseket, élményeket szeretnél megosztani olvasóiddal, leendő ügyfeleiddel?

Téged is bővebben érdekel a kreatív gondolkodás és a szövegírás összefüggése? Ha igen, tarts velünk, mert még olvashatsz erről a témáról a további cikkekben.

A következő bejegyzésben a vonzó szöveg elemeiről is szó lesz, és megemlítek néhány elrettentő példát, hogy elkerüld azokat a hibákat, amelyek elriasztják tőled olvasóidat.

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Flickr
Read previous post:
pályázati lehetőség GINOP 2017
Pályázati lehetőség online fejlesztésekhez- GINOP-3.2.2-8.2.4-16

Újabb pályázati lehetőség nyílik online informatikai rendszer fejlesztésére! A 2016-12-07 napján megjelent GINOP-3.2.2-8.2.4-16 kormányzati pályázat keretében vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések,...

Close