Friss

Hogyan dolgozik egy női szövegíró a férfias témákban?

Előbbi bejegyzésem arról szólt, milyen rendkívül fontos tényező, hogy nők, vagy férfiak a célcsoportod. Nos, a tartalmad fejlesztésével kapcsolatban teljesen mindegy, hogy férfi, vagy női szövegírót bízol meg az írással. Miért? Ebben a cikkben megkapod a választ.

Woman working on laptop while sitting on the ground

Olyankor, amikor száraz témáról, vagy a férfiak világát érintő tartalomvezérelt marketingről, szövegekről van szó, akkor az ügyfél fejében megjelenik a kérdőjel: Igen, kellene folyamatos tartalom, de az én témám inkább férfiak világához kapcsolódik, és hát ilyet kérni egy női szövegírótól… – így vacillál a kedves ügyfél néha.

Szeretném eloszlatni a kedves férfi ügyfelek aggodalmát. Szövegíróknál nem számít, hogy férfi, vagy nő írja a tartalmat.

Az alábbi tényezők – a látszólag nehezebb témáknál – viszont meghatározóak:

  • a szövegíró tudjon kreatívan gondolkodni,
  • legyen témaérzékeny,
  • tudjon aktualizálni,
  • képes legyen feldobni a száraz témát, érdekes motívumokkal.

Jómagam, annak idején külsős sportújságíróként koptattam a billentyűzetet a hajdani Mai Nap c. napilapnál. Nos, ott megtanultam: Nincs válogatás, ha hokimeccsre kell menni, akkor az a feladat. Természetesen nekem is vannak, voltak kedvenc témáim, de az első hangzásra tőlem idegen témakörökre ráhangolódva, mindig azt tapasztalom, hogy megtalálom azt az érdekfeszítő szálat, vagy szálakat, amelyen keresztül vonzóvá teszem a szöveget.

Egy példával szeretném eloszlatni az alábbiakban azt a tévhitet, miszerint egy női szövegíróra nem biztos, hogy érdemes férfiaknak szóló témákat bízni.

Az egyik kedvenc szakmai fogásom, hogy aktualizálom a témát. Vagyis a szöveget összekötöm a hétköznapi eseményekkel, hírekkel.

business, building, teamwork and people concept - group of builders and architects in hardhats with blueprint on construction site

Vegyünk például egy útépítő céget, aki pld. blogbejegyzéseket szeretne. Az aktuális téma szó szerint az utcán hever, csak észre kell venni.

Most, a téli fagyok idején például aktuális témaként kiemelhetem, hogy: A felmérések szerint Ausztriában sokkal kevesebb a baleset a csúszós utakon, mint nálunk, mert a közlekedés biztonságát nagyban befolyásolja az út minősége.

Itt pedig már kitérhetünk arra, hogy az X útépítő cég, például milyen technológiával garantálja, hogy hosszútávon jó minőségű utakat épít a megrendelők számára.

Sőt, még útvonalakat is megadhatok, hogy ezen, vagy azon a településen már a kedves leendő megrendelő is megtapasztalhatja, milyen biztonságos érzés, – még zord körülmények közt is- az X. útépítő cég által kivitelezett utakon közlekedni.

Összefoglalva:

  • Első lépésként aktualizáltam a témát.
  • Aztán vázoltam a problémát egy összehasonlító adat alapján.
  • Megadtam, hogy az X útépítő cég, már dolgozik azon, hogy itt nálunk is jó minőségű legyen az úthálózat.
  • Vázoltam, hogy pld. mely településeken, mely úthálózatokat hozta már létre X útépítő cég, figyelembe véve a magas minőségi kritériumokat.

A fenti példát természetesen kreatívan lehet variálni, célcsoportodnak, és a tartalom céljának megfelelően. Szeretem beleásni magam a különböző témakörökbe akkor is ha az inkább csak a férfiakat érdekli, vagy szárazabb a téma.

A tapasztalatom azt mutatja, hogy mindig felfedezek érdekes dolgokat még az olyan témákban is, amelyek első látásra unalmasnak tűnnek mások számára.

Mi a titka annak, hogy rátaláljak ezekre az érdekességekre? Az, hogy imádok kutakodni és nyomozni ezek után az érdekes szálak után. Ezeket a szálakat aztán tovább lehet szőni, attól függően kiknek szánod a szöveget, és mi a célod vele.

Tehát akkor is fordulj hozzám bizalommal, nyugodtan, ha neked is férfias, vagy szárazabb témájú tevékenységi köröd van. Láthatod, szívesen írok minden témában, hatékonyan és kreatívan.  🙂

Következő cikkeimben többet megtudhatsz a kreatív gondolkodás és a szövegírás kapcsolatáról, illetve a taszító és vonzó kifejezések és mentális képek jelentősége is szerepet kap a szövegírás kapcsán.

(írta: Kabany Csilla, újságíró, szövegíró)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Flickr
Read previous post:
Értelem és érzelem a szövegben – Mit akar a férfi és mit szeretne a nő?

Tudtad, hogy előnyben vagy a szövegírást illetően akkor, ha nemcsak újságírói gyakorlatod van, de a lélektan gyakorlati művelésében is sok...

Close