Tudtad, hogy előnyben vagy a szövegírást illetően akkor, ha nemcsak újságírói gyakorlatod van, de a lélektan gyakorlati művelésében is sok év tapasztalattal rendelkezel?

Miért mondom ezt? Nagyon egyszerű: ha hatékony szöveget szeretnél, annak a szövegnek, a közönséged érzelmeire is hatással kell lennie.

És itt jön elő egy rendkívül fontos meghatározó tényező. Mivel nemcsak az újságírásban, szövegírásban vagyok otthon, hanem a transzperszonális pszichológiát és lélektant is egy kreatív, speciális módon alkalmazom klienseimnél, alaptételként mondom neked a következő – szövegírásban is rendkívül lényeges – tényt:  Más gondolkodásmenete van a férfiaknak, és más a nőknek.

A fenti információval gondolom, már te is tisztában vagy, és a hétköznapi életben már biztosan tapasztaltad ezt a tényt. De mi a teendő akkor, ha a célpiacodban mindkét nem megtalálható? Hogyan lehet egyszerre a férfiaknak és nőknek is hatékonyan kommunikálni?

Felmerülhet a kérdés: Több szöveget írunk az eltérő igények miatt, ha férfiak és nők is vannak a célcsoportodban?

Nos,  ez elég összetett kérdés.

A fenti kérdésre válaszként több alternatíva közül is választhatunk. A jobb megértés kedvéért, vegyünk először egy példát, hogy lásd a férfiak és a nők, mit élnek meg, amikor például egy konfliktushelyzetről kommunikálnak.

Példánkban a nő igazságtalanságként él át egy helyzetet, egy férfival kapcsolatban. A nő ebben a helyzetben szeretné mindenképp megbeszélni a férfival, hogy mi történt. A férfi pedig inkább elbújik a kis csigaházába, mert férfiként azonnali megoldást szeretne, de egyelőre nincs rá lehetősége, hogy megoldja az adott dolgot. Ha a nő sokszor emlegeti a férfinak az igazságtalan helyzetet, a férfi ezt panaszkodásként könyveli el, vagy esetleg azt gondolja, hogy ez a nő sajnáltatni akarja magát.

Ez hatalmas félreértés.

A fenti példában, mit szeretne elérni valójában a nő? Először is azt, hogy a férfi odafigyeljen arra, amit mond, meghallgassa, és megértse őt. (Kedves férfiak rossz hírem van, kutatások is kimutatták, hogy a nőknél ez belőlük fakadó természetes igény.)  : )  Másodszor pedig azt szeretné a hölgy, hogy ha a férfi tévedett, akkor ne magyarázkodjon, hanem ismerje el, hogy hibázott.

Ha ez megtörténik, akkor a nő megnyugszik, és nem említi többet az általa átélt igazságtalan helyzetet. No, és a férfi is örülhet, mert szerzett egy jó pontot a nőnél.  🙂

A fenti példából is látszik, hogy nemcsak a kommunikáció jellege, de a helyzetek, és információk értelmezése is különböző a nők és férfiak részéről.

Saját honlapomnál tapasztaltam, hogy amikor egy barátnőm véleményét kérdeztem akkor neki azok a részek tetszettek, amelyekben szépen le van írva minden. Amikor pedig egyik férfi barátom nézegette a honlapomat, ő azt mondta, hogy neki nincs türelme mindent elolvasgatni. A lényeget szeretné látni, méghozzá rövid időn belül.

Vagyis a férfi olvasókat pld. landig page esetében is az fogja meg, ha rövid előny-felsorolást olvashatnak. A nők igénye viszont kifinomultabb, így őket több képpel és kifejtő szöveggel tudjuk hatékonyan megszólítani. Más szóval, a férfiak először az értelmes, logikus dolgokat keresik, és aztán jöhet az érzelem, míg a nőknél elsősorban az érzelmeken van a hangsúly. Egyik sem jobb a másiknál, egyszerűen csak más.

Mi a teendő akkor, ha a célcsoportodban egyaránt vannak nők és férfiak?

Több megoldási alternatíva is van. Általában az a követendő séma, hogy más szöveget írunk akkor, amikor a férfiaknak, és  mást, ha a nőknek szeretnénk valamilyen információt tálalni.

Viszont ha a szövegírói tudásom mellett vannak megbízható ismereteim a lélektannal kapcsolatban, és ezen belül azt is tudom, hogyan lehet egyaránt kiszolgálni a férfiak és nők kommunikációs igényeit, akkor a szövegben is szépen és hatékonyan tudok üzenni mindkét nemnek.

Mert a hosszabb szövegeket, ha azok érdekfeszítőek, a férfiak is végigolvassák.

 

A felelős női és férfi cégvezetők egyaránt egyetértenek abban, hogy: Akik nagyságrendekkel több hasznot szeretnének, azok tudják milyen jelentőségteljes a folyamatos, hatékony kommunikáció, és kérik szövegírás szolgáltatásainkat is.

Gondold át: Számodra is fontos a hogy még több hasznot hozzon a céged?

Mikor szeretnéd még jobban felturbózni a célpiacodnak szánt tartalmakat? A döntést rád bízom: Halogatod a számodra még nagyobb hasznot hozó, kreatív szövegek beindítását, és folyamatos bővítését? Vagy profitorientált cégvezetőként, már most igénybe veszed szövegírónk segítségét?

(írta: Kabany Csilla, szövegíró)

 

 

123 hozzászólás

Leave a Reply