Friss

Stílusos, érdekes marketing szövegírás?

Hogyan jutunk el a célok kigondolásától, egy jól működő szöveges “úthálózat” kiépítéséig, amivel az olvasót a célhoz vezetjük?

Több évtizedes újságírói tapasztalattal a hátam mögött tudom, hogy rendkívül fontos egy-egy cikk megírásánál az, hogy kinek szól az írás. Ezért bármilyen szöveget is szeretnél megírni vagy megíratni, először a célcsoportot kell tisztázni. Erre építjük a szöveg stílusát.
Szeretek írni, de a marketinges szemlélet nagyon sokáig idegen volt tőlem. Miért? Mert a marketinget és a velük kapcsolatos szövegeket a tudatomban összekapcsoltam az erőszakos nyomulással. Valljuk be, az erőszakos stílust nem kedveli senki.

Mi változott?

A marketingszövegírás stílusa ma már inkább az érdekesebb és érthetőbb szövegekre épül, miközben jól megtervezett hosszúságú a megfelelő számú kulcsszavakat is tartalmazza.

Milyen stílust válassz a szövegíráskor?

Általában barátságosabb, ha tegeződő formát választasz, de természetesen előfordulhat, hogy a te célcsoportodnál jobb ha a magázódó verzióra voksolsz. Az alábbi példában három különböző stílusban ugyanazt mutatom be:

Üzleti, magázódó stílus:
Cukrászdánk immár 70 éves múltra tekint vissza. Hagyományos, egyedi receptek alapján, és a legújabb diabetikus és cukormentes, laktózmentes, gluténmentes tortáinkat is megtalálja kínálatunk palettáján. Egyedi sütemény megrendeléseit, kreatív ízvilággal és szép, látványos megoldással párosítjuk!

Üzleti, tegeződő stílus:
Édes és sós sütemények széles választékában megtalálod az ízlésvilágodnak, és táplálkozási szokásaidnak megfelelő tortát, süteményt. Kínálatunkban szerepelnek a hagyományos, illetve egyedi receptek alapján készült édességek és sós sütemények. Emellett a legújabb igényeket kielégítve megtalálod a cukormentes, laktózmentes és gluténmentes finomságokat is.

Személyesebb tegeződő stílus:
Házias ízeket idéző ízvilágot fedezhetsz fel kínálatunkban. Az édes és sós süteményeink között nemcsak hagyományos, hanem életmódod szerinti igényeidet is kielégítjük. Amennyiben cukormentes, laktózmentes és gluténmentes édességeket keresel, nálunk megtalálod ezeket a finomságokat is széles választékban. Válogass kedvedre, és fogyaszd egészségedre!

Ki írja a szövegeket?

Általában azzal szembesülsz, amikor megbízol egy profi csapatot a weboldalad vagy kreatív anyagaid létrehozásával, hogy kitűnő megoldásokat találnak neked, aztán a csapat egyszercsak felteszi a nagy kérdést: hol a tartalom? ki írja a szövegeket?

weboldal szövegírás

Jó esetben megírod te, mert van kedved, érzéked hozzá és szakértő vagy a szakmádban. Ez viszont még nem elég ahhoz, hogy pl. weboldalad, blogod szövege az olvasót megragadja konverzióra ösztönözze és időről-időre visszahozza. Miért? Mert lehet, hogy kitűnő a helyesírásod és precízen fogalmazol és tán szakmailag is szuper a szöveg, viszont…

…felmerül a kérdés: felkelti és fenntartja-e az érdeklődést a szöveged és érthető-e sokak számára?

Igazad van abban, hogy szakmádat tekintve jó szöveget kell írnod, de nem magadnak és nem a szakmádnak írod a szöveget, hanem az érdeklődőknek. Azokhoz az olvasókhoz kell szólnod, akiket szeretnél elvezetni a szolgáltatásodhoz vagy termékedhez. Sőt nemcsak szólnod kell hozzájuk, hanem beszélgetni is kell velük, pl. blogodonn, Facebook-on keresztül. Emellett pedig úgy kell a kulcsszavakat is a szövegben elhelyezned, hogy az ne egy száraz kucsszó-felsorolásnak tűnjön, hanem élvezetes szöveg legyen.

Egész úthálózatot kiépíthetsz a szövegírással.

Amikor a célodról álmodozol, biztosra veszem, hogy sok lehetséges utat végigjársz gondolatban. Az utak közül viszont ki kell választani azt vagy azokat, amelyek a legjobbnak bizonyulnak. A szövegírásnál is több csatornát választhatsz, mint pl. weboldal, blog, Facebook-posztok, hírlevelek, fizetett hirdetések, stb.

Bármelyik utakat is válaszd a fentiek közül, mindnél nagyon fontos, hogy kellő hatékonysággal csak a megfelelő stílusú szöveggel juthatsz el olvasóidhoz. Sőt. A szövegnek nem csak el kell jutnia olvasóidhoz, hanem meg is kell őket ragadnia. Sőt a kitűnő szöveg elkíséri olvasóidat a jó előre meghatározott célodhoz.

szövegírás

Olyan hosszú távú befektetés ez, amely jó utat biztosít ahhoz, hogy egyre többen érkezzenek el hozzád, és időről-időre visszatérjenek. A jó minőségű szövegekből álló úthálózat kiépítésével elmondhatod magadról, hogy a legjobb utak hozzád vezetnek. ☺
Van időd, tudásod, gyakorlatod, türelmed, hogy minőségi szöveget írj és kiépíts magadnak egy kitűnő úthálózatot a cégedhez? Vagy inkább szövegíróra bízod, hogy levegye válladról ezt a terhet? Ha szövegírásban segítségedre lehetünk, keress meg minket!
(Kabany Csilla, újságíró, szövegíró)

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Flickr
Read previous post:
Php programozó állás
Webfejlesztő PHP programozó kollégát keresünk

Hiszünk a legjobb megoldásokban, a minőségi WEB erejében, lelkesek és elkötelezettek vagyunk a szakmánk iránt. Ennek is köszönhetjük, hogy kis csapatunk...

Close